Jump to content

Tudatos vásárlónak tartod magad? Lehet, hogy nem is vagy az!?

2019. 05. 17. 19:00

Társas kapcsolataink alakításában a személyes kommunikáción túl már az online változat is nagyon hangsúlyos életünkben. Nagyban segítenek az okos készülékek, amelyek szinte már mindenki kezében megtalálható.

Olykor talán morgolódunk, mert azt vesszük észre talán magunkon is, valamint a körülöttünk élők esetében, hogy sokat nyomkodják a telefonjukat, bármikor csöröghet a készülék, mindig elérhetővé válunk, de az igazsághoz az is hozzátartozik, ha nincs nálunk a telefonunk, félkarú óriásnak érezzük magunkat.

Megszűnhet a biztonságérzetünk, átveszi a hiány érzete. Mindezt azért, mert a telefon már nem csupán arra való, hogy elérjünk másokat, minket elérjenek, hanem munkahelyei levelezést bonyolítunk, akár munkaeszközünk is lehet a telefon. Azon keresztül tájékozódunk, informálódunk, csekket fizetünk, átutalunk, tartjuk a kapcsolatot ügyfelekkel, családdal, baráttal, és ki tudja, hogy milyen ügyletek zajlanak még a telefonok által.

Sokkal többé vált a telefon, mint a kapcsolattartás eszköze. Ha nincs nálunk, nem is érezzük magunkat kényelemben. Azaz nem mindig. Amikor együtt van a család, végre pihenésre adhatja az ember a fejét, akkor viszont joggal várjuk el magunktól, és mástól is, hogy ne a telefon simogatása legyen az elsődleges.

A világban nagyon sokan használják az okos eszközöket, hiszen kétségtelenül van pozitív holdaluk. Gyorsabbá, rugalmasabbá tehetik ügyintézésinket, a kommunikációban, kapcsolattartásban is segíthetnek, de folyton szembesülhetünk azzal is, hogy túlságosan sok időt révedünk telefonunkra. Nemcsak a fiatalokra igaz ez, hanem szinte mindenki simogatja a készülékét. Ha a gyógyszertárban, orvosnál (bárhol) várakoznod kell, te mit teszel?

A legtöbben azonnal a telefonjukért nyúlnak. Átpörgetik a közösségi oldalakat, érdekes információk után kutatva, online társalgást folytatnak, elolvassák a beérkező e-mailt, lebonyolítanak egy-két telefonbeszélgetést, stb.

Vásárlásaink során is sűrűn használjuk a telefont. Talán azért, mert épp ír valaki, telefonon keres valaki, mi hívunk fel egy személyt, esetleg egy recept hozzávalóit böngésszük az interneten. Ám abba bele sem gondolunk, hogy ha vásárlásaink során az okos készüléket nyomogatjuk, az befolyásolja gondolkodásunkat. Főképp arra kell gondolni, hogy ilyenkor sokkal több olyan terméket a kosarunkba pakolhatunk, amelyre nincs is szükség odahaza. A másik véglettel is találkozhatunk. Annyira koncentrálunk a telefon által lezajló kommunikációra, hírekre, információkra, hogy azt nem vásároljuk meg, amire nagy szükség lenne, így akár több körössé válhat a vásárlás.

A tudományos megállapítás szerint ez azért történik így, mert a telefon kezelésekor használt agyi területünk ugyanaz, amellyel a döntéseinket is meghozzuk. Logikusan pedig kikövetkeztethető, hogy vagy egyikre koncentrálunk jobban, vagy  a másikra, de egyszerre ugyanúgy figyelni arra, hogy mit mondanak, mit mondunk és hogy mit kellene vásárolni, szinte lehetetlen. Mindez úgy történik mindennapjainkban, hogy észre sem vesszük.

Ha tudatosan szeretnél vásárolni, és a pénzt csak megfelelő termékekre szeretnéd költeni, akkor mellőzd a készülék bármilyen nemű használatát, amikor betérsz a boltba.

További érdekességekért kérjük, keressétek fel Facebook oldalunkat!

(Forrás: lelkielet.co.hu | képek: pixabay.com)