Az egypetéjű ikreknél a környezet, és a gének is teljesen megegyeznek, míg a többpetéjű ikreknél a környezet egyezése ellenére a génjeik csak félig azonosak. Nos, az ő vizsgaeredményeiket kell összevetni, s kiderül, hogy mekkora teljesítményeltérés köszönhető a géneknek, és a környezetnek. Az eredmény: a gének 58-ban felelősek. Van tehát értelme a tanulók, s tanárok kemény munkájának, bár a gének is okolhatók bizonyos mértékben.
„Meg kell tanítani a gyerekeknek azt, hogy önmagáért élvezzék a tanulást, ne csak azért, hogy jó jegyeket kapjanak. Azok a gyerekek, akik élvezik a kihívások legyőzését, felnőtt életükben is keresni fogják a kihívást jelentő helyzeteket. Nagyobb valószínűséggel ragadnak meg új lehetőségeket, keresnek új módszereket, dolgoznak olyan feladatokon, amelyeknek nincs egyértelmű megoldása, és ösztönöznek másokat arra, hogy nehéz problémákon dolgozzanak.” Csíkszentmihályi Mihály
(Forrás:University Collage London / Fotó: flickr.com)
Szeretnél követni minket a Facebook-on? Kattints ide, és lájkold az oldalt!