Statisztikák szerint, ma Magyarországon a gyerekek 7-15 %- ának gondjai vannak a tanulással. A leggyakoribb gyermekkori rendellenesség a dyslexia és a hiperaktivitás. Az esetek nagy részében a nehézségek ott kezdődnek, amikor a kisgyermek 6 évesen iskolába megy.
Belina Katalin konduktor szerint, nem kellene, hogy feltétlenül így legyen. A tanulási nehézségre jóval korábban fény derülhet, így több időnk lenne kezelni a problémát. Egészen pici korban, egy maximum 60 perces vizsgálat komplex képet ad a gyerek idegrendszeri fejlettségéről. „Munkám során egyre gyakrabban találkozom magatartás problémás, figyelemzavaros, félénk vagy szociálisan visszahúzódó gyerekkel, ezek a rendellenességek éppen olyan nehézségeket okozhatnak az iskolában, mint a dyslexia vagy a hiperaktivitás.”
Hogyan mutatkozik meg egy csecsemőnél, hogy később ilyen jellegű gondjai lehetnek?
Vizsgáljuk az izomtónusait, reflexeit, a mozgásának fejlettségét. Az egészséges, nem sérült gyermekeknél is előfordul, hogy a mozgásfejlődésük nem tökéletes, azaz például nehezen gurulnak, másznak, pettyhüdtek az izomtónusaik, vagy akár a reflexeik nem az elvárt szinten működnek. Ezek mind olyan jelek, amik arra utalnak, hogy az idegrendszer ellátja ugyan a funkcióját, de nem helyes fejlődést követ. A szülők számára az efféle tünetek rejtve maradnak, a specifikus tesztek ellenben rámutatnak a normálistól eltérő fejlődésre.
A vizsgálat tehát mindössze egy órát vesz igénybe, és akár 3 hónapos babánkat is fogadják. Érdemes rászánni az időt, és utána nézni a lakóhelyünkhöz legközelebb eső szűrési lehetőségnek. Amennyiben a családbarát árak is fontosak a számunkra, akkor elsősorban alapítványok után érdeklődjünk.