A megoldás: egy harmadik személy közvetítésével mondd el, amit akarsz! Célozz sikeresen végződő történetekre, utalj statisztikákra, tényekre. A lényeg, hogy ne közvetlenül jelents ki valamit, hanem utalj valakire, még akkor is, ha az illető nincs jelen.
Ha a saját véleményedet mondod el, annak mindig kétes a sikere, de ha közvetve hozol valamit a tudomásukra, annak igazságában nem igazán kételkednek.
Hadd mondjunk egy példát. Ha például ki szeretnéd adni a lakásodat, és a leendő albérlőd megkérdezi, hogy csendes-e a lakás, akkor utalj a korábbi lakód beszámolójára, melyben megdicsérte, hogy milyen csendes a lakás. Ha egy terméket árulsz, és rákérdeznek az élettartamára, büszkén mondd azt, hogy a szomszédod már négy éve használja, és remekül működik. Számtalan példát hozhatnánk még fel. Természetesen ne füllents, hiszen ha nem vagy őszinte, az könnyen a visszájára sülhet el, és hiteledet veszted.
(Forrás: Les Giblin: Hogyan bánjunk az emberekkel, Fotó:clrlms.com )