Jump to content

Legyél határozott a munkahelyeden is!

2017. 08. 28. 15:37

Sajnos minden munkahelyen vannak olyan szituációk, amikor feletteseink, kollegáinkbírálnak minket. Fontos, hogy megfelelően kezeld ezeket a kellemetlen szituációkat, a későbbi konfliktusok megelőzés érdekében.

Hogyan kezeld a helyzetet?

Ha megpróbálsz barátságosan közelíteni a kollégáid és a főnököd felé, az minden esetben pozitívan hat. Azonban ügyelj arra, hogy ne legyél túl indiszkrét, tolakodó és bizalmaskodó, hiszen ezt könnyen felróhatják ellened. Ha valaki véleményt alkot rólad, bírál téged fogadd el tőle, ha ellentmondásba ütközik a saját véleményeddel, akkor is. Sajnos a munkahelyi környezetben nem engedheted meg magadnak, hogy veszekedést szíts, illetve vitába szállj valakivel. De normális stílusban természetesen hangot adhatsz nemtetszésednek.

Maradj nyugodt...

Ha a vezetőség bírál, esetleg munkádat minősíti, semmi esetre se fordulj el tőlük, kezeid soha ne tedd keresztbe, és a legfontosabb, hogy véletlenül se forgasd a szemeidet. Ugyanis zavarunkban, idegességünkben testünk ezekkel a jelekkel próbál meg védekezni, az esetleges nem kívánatos információk ellen. Bármilyen kritikával illetnek, mindig hallgasd végig a másikat. Ne gondolja azt, hogy megfutamodsz előle. Természetesen van építő jellegű kritika is, ami elősegítheti fejlődésed, ezért ne vedd mindig támadásnak. Előfordulhat, hogy főnököd segítő szándékkal fordul irányodba, csak esetleg nem a legjobb módszert választotta ennek kifejezésére. Ha úgy érzed te vagy a kollégád túl ingerült a beszélgetéshez, keressetek egy jobb időpontot. Ugyanis a rosszkedv, a stressz, az ingerültség, csak vitát szít, amely könnyen valamelyikőtök állásának rovására mehet.

Az építő jellegű kritika belefér, de ne hagyd, hogy sértegessenek!

Amennyiben a kritizálás átmegy sértegetésbe, azt jelezd a vezetőség felé. A másik, amit tehetsz, hogy kitérsz az efféle beszélgetések elől. A legfontosabb, hogy mindig higgadtan kell fogadni mások véleményét, esetleges kritikáját. Mindennek megvan a maga ideje és helye. Természetesen a munkahelyi környezet megköveteli azokat a viselkedési normákat, melyeket egy-egy kellemetlen beszélgetés következtében néha az embernek nehezére esik betartani. Ilyenkor normál hangnemben érdemes a beszélgetést munkahelyen és időn kívülre időzíteni. És a legfontosabb, mindig álljunk ki önmagunkért. Ha úgy érzed, a főnököd többször is átlépte már-már sértő kommunikációjával a hatáskörét, fontold meg, hogy másik állás után nézel. Ugyanis a ki nem mondott gondolatok, a feszültség, és frusztráció az egészségedre is rendkívül károsan hat.

 

(Forrás: lelkielet.hu l Kép: pixabay.com)