Az egész világot elnyeli a forradalom. Az egyetemek a saját képükre formálták a rendszert. A közoktatás egész rendszere valójában az egyetemi felvételi elnyújtott folyamata. A következmény az, hogy sok igen tehetséges, brilliáns, kreatív ember azt gondolja, hogy nem az, mert a dolgot, amiben jók voltak, az iskolában nem értékelték, vagy akár stigmatizálták.
Az intelligencia
Az intelligencia: szerteágazó. Gondolkodunk vizuálisan, hangban, kinesztetikusan. Absztrakt módon gondolkodunk, mozgásban gondolkodunk.
Kettő: az intelligencia dinamikus. Csodálatosan interaktív. Az agy nincs rekeszekre osztva. Igazából a kreativitás inkább többé, mint kevésbé különböző diszciplínák interakciójából, nézőpontjaiból táplálkozik.
A harmadik dolog az intelligenciával kapcsolatban az, hogy különböző.
Talán az egyetlen reményünk a jövőre egy új emberi ökológiai felfogás elfogadása, amelyben elkezdjük újraalkotni koncepciónkat az emberi képesség gazdagságáról. Oktatási rendszerünk úgy bányászta eddig elménket mint egy külszíni fejtés: egy bizonyos nyersanyagért. A jövőben ez nem lesz elég. Újra kell gondolnunk az alapvető elveket gyermekeink oktatásával kapcsolatban.
(Forrás: Ken Robinson: Az iskola kiöli a kreativitást, Fotó:tr63proph3.tk)
További érdekességekért kattints ide, csatlakozz a Facebook oldalunkhoz!