Jump to content

Az iskola kiöli a kreativitást? 2.rész

2015. 02. 10. 08:00

Az oktatás kérdése mélyen megérinti az embereket, mivel ez egy fontos kérdés. Belegondoltál már, hogy az idei elsősök mikor mennek nyugdíjba?

Az egész világot elnyeli a forradalom. Az egyetemek a saját képükre formálták a rendszert. A közoktatás egész rendszere valójában az egyetemi felvételi elnyújtott folyamata. A következmény az, hogy sok igen tehetséges, brilliáns, kreatív ember azt gondolja, hogy nem az, mert a dolgot, amiben jók voltak, az iskolában nem értékelték, vagy akár stigmatizálták.

Az intelligencia

Az intelligencia: szerteágazó. Gondolkodunk vizuálisan, hangban, kinesztetikusan. Absztrakt módon gondolkodunk, mozgásban gondolkodunk.

Kettő: az intelligencia dinamikus. Csodálatosan interaktív. Az agy nincs rekeszekre osztva. Igazából a kreativitás inkább többé, mint kevésbé különböző diszciplínák interakciójából, nézőpontjaiból táplálkozik.

A harmadik dolog az intelligenciával kapcsolatban az, hogy különböző.

Talán az egyetlen reményünk a jövőre egy új emberi ökológiai felfogás elfogadása, amelyben elkezdjük újraalkotni koncepciónkat az emberi képesség gazdagságáról. Oktatási rendszerünk úgy bányászta eddig elménket mint egy külszíni fejtés: egy bizonyos nyersanyagért. A jövőben ez nem lesz elég. Újra kell gondolnunk az alapvető elveket gyermekeink oktatásával kapcsolatban.

(Forrás: Ken Robinson: Az iskola kiöli a kreativitást, Fotó:tr63proph3.tk)

További érdekességekért kattints ide, csatlakozz a Facebook oldalunkhoz!