Kesze-kusza folyamat
A legtöbb gyerek az oviból az iskolapadba beülve nincs elragadtatva attól, hogy szépen megoldja azokat a feladatokat, amiket a tanár mond neki. Minden belső késztetése ellenáll ennek, s valójában sem testileg, sem lelkileg nem érett meg minderre. Eddig a jobb agyféltekéje tombolt a gyerkőcnek, de az írástanulás bekapcsolja a balt is. Fejletlen a keze, s ráadásul még csak most tanul boldogulni a figyelem-koncentráció kettőse, s a feladattudat kanyargós ösvényein. Ehhez jön még a vele szemben tanúsított nagyfokú teljesítményelvárás.
S hogy mely gyermekek számíthatnak leginkább kudarcra írástanulás során?
- azok, akiknek nem elég ügyesek a kezei
- azok, akiknek nem elég jó a hallása, esetleg a látása
- azok, akik nem képesek kellőképpen fókuszálni
Kudarchalmozás
A kudarcok gyűlnek, s akik lemaradnak, sikertelennek érzik magukat. Feszültség, frusztráció, idegesség. Sok ez egy kisgyereknek.
(Forrás: Bébik, kicsik&nagyok 2015. február / Fotó:blog.stabilo.co.uk)
További érdekességekért kattints ide, és csatlakozz a Facebook oldalunkhoz!