Amikor már egy ideje azt tapasztalod, hogy gyermeked fáradt, akkor ne is csodálkozz. Év vége közeledik, ennek ellenére még nem csupa móka és kacagás az iskolába járás, hiszen ilyenkor még számos felelés, témazáró, javító dolgozat várhat kicsikre és nagyokra egyaránt.
Ha tőlünk megkérdeznék, hogy szerettünk-e gyermekként iskolába járni, akkor talán az lenne a válaszunk, hogy az iskolába járással nem is volt olyan nagy gondunk, de a tanulás már nem a kedvenc tevékenységeink közé tartozott. Nos, ebben sem egyformák a gyerekek, mert mindig vannak túlbuzgók, jó tanulók, akiknek nem teher sem az iskolába járás, de még csak a tanulás sem. Az év végére azonban már mindenki ereje kezd fogyni. Iskolában lenni a legtöbben szerettünk a társaság miatt. Ilyen formán az iskola jó hely is lehetett, de mindig a szabályoknak megfelelni nehéz. Valljuk be őszintén. Éppen ezért, mivel felnőttként tudjuk, hogy mivel járt az iskolai lét, értsük meg gyermekeink helyzetét is. Bármennyire is jó a közösség, az osztályszellem, kimerítő lehet iskolába járni. Persze találnak benne jó dolgokat is, sőt még egyes tanórákat is várhatnak izgalommal gyermekeink, ám nagyon sok mai iskolásra jellemző, hogy feszengve, szorongással teli lépnek be az iskola kapuján. Minél nagyobbak a diákok, annál nagyobb terheket kell cipelniük, de a gyomorgörcs már az elsős gyerekek életében is jelentkezik. Ez jellemző a mai gyerekek iskolai élményeire.
Gyermekeink életében a legnagyobb stresszforrás az iskola. A gyerekek egy része rendszeresen küzd fejfájással, úgy jönnek haza az iskolából, mintha zombik lennének. Ami a legszomorúbb, hogy már alsó tagozaton is jelentkezik az iskolai szorongás negatív hatása.
Tudjuk nagyon jól, hogy fontos dolgokat tanítanak az iskolában, azonban az élet igazán fontos részére, a boldogságra nem igazán.
A Yale egyetemre bekerülni nagy dolog, ám az egyetemek közti világrangsorában is jó helyen szerepelő felsőoktatási intézmény hallgatói mégsem feltétlenül boldogok. A sok tanulás miatt a hallgatók feszültek, idegesek, tele vannak stresszel. Hiába teljesítenek kiválóan, mégsem tudnak örülni. Az egyetem egyik professzora éppen emiatt indította el Good Life, azaz jó élet elnevezésű kurzusát. Az elméleti ismeretek átadásán túl, ezeken az órákon azt is elsajátíthatják a diákok, amelyek az elmélet gyakorlásában is segítenek. A Yale egyetem hallgatóinak lehetőségük van arra, hogy a tanulás mellé beiktassák a boldogságot is. Azaz megtanulhatják azokat a technikákat, hogy saját boldogságérzetüket növelni tudják.
Nemcsak a Yale egyetem hallgatóinak van szüksége arra a felismerésre, hogy a saját boldogságunkat nem szabad elnyomni. Bármennyire fontos a tanulás és a jó jegy, az állandó szorongás megbetegíthet, boldogtalanná tehet. Ahogy az amerikai egyetem kurzusán is a társas kapcsolatok felé terelik a hallgatók figyelmét, úgy kellene a mi gyermekeinket is sokkal inkább a közösség, a család felé fordítani. A túl sok technikai eszköz eltávolítja egymástól a gyerekeket, a családtagokat is. Minőségi együtt töltött idő internet, telefon nélkül is lehet boldogságot találni, sőt.
További érdekességekért kérjük, keressétek fel Facebook oldalunkat!