Amikor már azt hittük, hogy túl vagyunk a koronavírus-járvány által okozott kálvárián, ősszel megint azzal szembesültünk, hogy jelen van és talán még aktívabban, mint az első körben volt. Az óvintézkedéseket korlátozások formájában meg is lépte a kormány, amely az oktatást sem kerülte el.
Ennek értelmében a középiskolás diákok már otthonról tanulnak digitális oktatás formájában. Ez még nem érinti az általános iskola alsós és felsős diákjait, amelynek a legtöbb szülő örül. Már gyakorlatban tudják, hogy milyen nehéz pedagógusnak lenni. Sőt, egy szülő nem tanító, nem tanár, így vért izzadva küzdötték le a tavalyi tanév második felét.
Nemcsak a szülők munkahelyének megtartása, a gazdaság tovább működtetése szempontjából fontos, hogy a gyerekek iskolába járhassanak. A fiataloknak szükségük van a más gyerekekkel való kapcsolatra. A korosztályukhoz tartozó gyermekközösségben számos szociális készséget sajátítanak el. Megtanulnak egymással játszani, tanulni, dolgozni, kezelik az érzelmeket, érvényesítik akaratukat.
Gyermeknek gyermek a társasága. Ezt szokták mondani, de egyáltalán nem áll messze az igazságtól. Az iskolai környezetben nemcsak az osztálytársak vannak együtt, hanem az iskolába járó gyerekek egymással vegyülhetnek. Főleg, ha egy intézménybe járnak testvérpárok, unokatestvérek, barátok, szomszédok, még inkább keresik egymás társaságát. Ennek így is kell lennie, hiszen a gyerkőcök hasonló korú gyerekek társaságában rendkívül sokat tapasztalhatnak. Fejlődik személyiségük, tágíthatják látókörüket, fejleszthetik magukat értelmi és szociális téren is. Az iskolai környezetben tehát nemcsak a tananyag elsajátítása zajlik, hanem minden más is.
Amikor tavasszal kényszerből otthonlétre lett ítélve minden iskolás korú gyerkőc, az kezdetben nagy örömöt jelenthetett, de a kortársak, a többi gyerek hiánya egy idő után megviselt mindenkit. Az ingerek minimalizálódása hatással volt a gyerekekre, és általuk a szülőkre is. Nehezebbé vált egymás elviselése, az idő hatékony és hasznos eltöltése. Sőt, az ingerek hiánya még a mentális képességeikre is hatással volt. A szülőkre nagy súly nehezedett, hogy ne csak a tananyaggal ne maradjanak el gyermekeik, hanem az is cél volt, hogy ne épüljenek le se fizikailag, se szellemileg.
További érdekességekért kérjük, keressétek fel Facebook oldalunkat!