Jump to content

Filozófiai séta a csábítási tőke körül

2015. 03. 09. 14:00

A szerelem nem más, mint a vágy, hogy vágyjanak ránk. A szerelem örök kérdése hát, hogyan legyünk, és maradjunk kívánatosak? A modern ember állandóan aggályoskodik: Fog-e engem szeretni valaki?

S hogy ezt az aggályt elhallgattassa, csábítási tőkét gyűjt. Gyűjti a vágy szimbólumait. Azért gyűjtjük a tárgyakat, hogy ezáltal másokkal kommunikáljunk, hogy szeressenek minket, hogy elcsábítsuk őket.

A fogyasztás nem materializmus, hanem olyasvalami, amit lenyelünk és feláldozunk a csábítási tőkének nevében.

Vajon mihez vezet ez a jövőben?

  1. Felerősödhet az önimádó tőkésítési folyamat. S hogy hogyan, az nagyban függ a majdani szociális és technikai innovációktól. Ez a verseny a csábításért egyenlőtlenséget fog okozni, s lesz bőven magány, és frusztráció.
  2. De létezhet más mód is, ha lemondunk az elfogadás hisztérikus szükségéről. Tudatában kell lennünk a haszontalanságunknak. Miért is vagyunk haszontalanok? Azért mert ahhoz, hogy elfogadjanak, szükségünk van másra, hogy vágyakozzon ránk, ami azt mutatja, hogy nincs semmi természetes saját értékem.

Ha tisztában vagy mindezzel, az megkönnyíti a szerelmi kapcsolataidat. Szeretve akarsz lenni, tökéletesnek akarsz tűnni, hogy biztosítsd magad az értékeidről. Az ilyen párok teljesítmény-megszállottak, akik alulteljesítésnél bizony szakítani fognak.

A szerelem, mint gyengédség viszont elfogadja a szeretett fél gyengeségeit. Egy csomó báj és boldogság van a gyengédségben.

(Forrás: Yann Dall'Aglio:Szerelem — rosszul csinálod, Fotó:ewallpaperhub.com)

További érdekességekért kattints ide, és csatlakozz a Facebook oldalunkhoz!